Bra väder i dag

De är och har varit bra väder i dag .
En sådan dag passade jag på att städa kul va?? neej
Men ser man att de blir bra resultat så blir man ju glad och på bra humör.
Sen har jag precis tvättat med tänkte hänga ut de.
Men de ser inte ut som solen vill vara med längre såkanske få hänga de inne man få se.

I morron är de ju sista april gu vad tiden går snappt vart ta den vägen ??
Vad ska ni göra då?
Vi ska allafall till syster hennes man och barn kul kul.
Kanske kolla på nån majbrasa omdom ha nån där i år man kan ju hoppas.
Jag har bott där i hela mitt liv då hade vi gungor och lekparker mellan varje radhus (nästan).
Tills en man som bor  fick sin dotter då fick dom lov att ta bort allt sånt roligt.
För då va gungorna farliga och sanden var inte eu anpassad och de ena me de andra.
Så gungorna tog dom bort gräset fick växa upp på sanden å allt vart så tråkigt.
Sen ville han inte ha nån majbrasa för han hade inge tid att passa den och den va ju farlig för hans barn.
Men alla delade med att släcka de sista på kvällen natten? inte bara han.
Han styrde hela stället bara för att han fick ett barn ? allt va farligt  men vi då? 
Vi hade ju alltid vuxe upp me dom. 
Dom va inge farliga  vi gjorde inte illa oss ingen dog eller nått ?
visst alla barn ramlar ju av en gunga eller så?
Men sen när hon hade blivit lite större vid 3-6 års ålder fick hon en mini Fyrr gjuling (stavning).
Som hon åkte runt med i samhället och såg sig inte för eller nått sen ut på fotbollsplanen.
Så ingen kunde ju spelafotboll länge  och de va ju de ända som fanns ?
Och man får ju inte ens köra de på anmenplats ååå gud vad han stör mej denna gubbe ucha fy gaaa


Nu hängde jag ut tvätten allafall  men de komma säkert börja rengna eller nått??
Och sen ska ja berätta att tilde fick ha kläning på sig i helgen som ja köpte till henne som hon skulle ha i sommar.
Också åt hon hallon och blåbers pure och sölade på den å ja va ju inte snabb nog att stoppa in den i tvätten så  nu,
Är den förstörd åhhh den va ju så fin vet inte hur jag ska få bort fläcken häller ?  aja

men nu ska ni få en bild på tilde som jag tog i dag när hon käkade gröt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: